Erik ter Harmsel: ‘’Service en persoonlijke aandacht staan bij ons altijd op nummer één”

Het familiebedrijf Ter Harmsel is na ruim 50 jaar echt een begrip in de regio Rijssen en omstreken. Ter Harmsel is lid van de formules Bad in Beeld en InstalCenter. Erik Ter Harmsel nam het bedrijf in 2006 over van zijn familie en heeft inmiddels meer dan 38 werknemers in vaste dienst. Alles draait bij Ter Harmsel om service. Niet voor niets is de slogan ‘bijzonder gewoon’. Wij spraken met deze ambitieuze ondernemer.

Door de redactie

Ambitie
“Over pakweg 10 jaar willen wij dat iedereen binnen een straal van 25 kilometer denkt aan Ter Harmsel. Of het nu gaat om verbouwen van een badkamer of het verduurzamen van een woning. Voor zowel de zakelijke als de particuliere sector.” Erik heeft een strakke visie; service en persoonlijke aandacht staan hoog in het vaandel.

Erik ter Harmsel
Ter Harmsel sanitair en installatietechniek

Service en persoonlijke aandacht staan op nummer één
Service en persoonlijke aandacht zijn hetgeen waar Ter Harmsel zich onderscheidt ten opzichte van de concurrent. Bij het sanitair- en installatiebedrijf is de klant geen nummer. Elke afspraak is persoonlijk en een offerte voor een badkamer of een warmtepomp wordt altijd in de showroom besproken. Een adviesgesprek is bij ons altijd vrijblijvend. “Wij kiezen ervoor om de offerte niet per post of e-mail toe te sturen, maar altijd bij ons in de showroom te bespreken. Hij vraagt niet direct een handtekening, maar geeft mensen de tijd om nog even na te denken en de offerte met elkaar te bespreken. Wij willen namelijk dat de klant centraal staat en er ruimte voor is voor het stellen van vragen, zodat de klant niet voor verrassingen komt te staan.”

Erik Ter Harmsel begint en eindigt het badkamerproject. Hij doet het eerste gesprek, laat vervolgens zijn vakmensen het project begeleiden en uitvoeren. Zodra het moment van opleveren nadert komt Erik zelf weer in beeld. Hij levert elke badkamer persoonlijk op. “Het is fijn om te zien dat klanten terug blijven komen.  Ook na 20 jaar zie ik nog steeds dezelfde klanten terugkeren.” Naast Erik is er nog een verkoper die opnames en opleveringen doet.

Showroom Ter Harmsel sanitair en installatietechniek
Ter Harmsel sanitair en installatietechniek

Ontzorgen
Het grote voordeel van de werkwijze van Ter Harmsel is dat alle zorgen worden weggenomen. “Mocht het nodig zijn, dan zorgen we voor een stukadoor, schilder en andere werkzaamheden die komen kijken bij een verbouwing. De consument heeft bij ons één aanspreekpunt en wij verzorgen de rest.” Hierdoor schakelt de klant maar met een persoon, waardoor je niet elke keer opnieuw je verhaal hoeft te doen.

Duurzaamheid is de toekomst
Ter Harmsel is al jaren actief op het gebied van duurzaamheid. Het toepassen van een hybride warmtepomp is hier een mooi voorbeeld van. “Het is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee. Op de aanschaf van een warmtepomp krijgt de consument een aantrekkelijke subsidie. Wel kijken wij altijd kritisch en eerlijk naar de situatie van de woning. Als een woning niet aan alle eisen voldoet om een hybride warmtepomp te plaatsen, doen wij dat niet. Natuurlijk denken we verder mee en bieden wij een passend alternatief.” Ter Harmsel biedt niet alleen warmtepompen aan, maar denken mee in het hele duurzaamheidstraject. Naast hybride warmtepompen bieden zij bijvoorbeeld ook zonnepanelen en zonneboilers aan.

Vakbekwaam personeel
“De markt verandert snel, waardoor wij het belangrijk vinden om de kennis van onze medewerkers up-to-date te houden. Wij vinden het bijzonder waardevol dat iedereen binnen ons bedrijf zich blijft ontwikkelen en waar nodig certificaten haalt. Mocht het zijn dat wij niet de kennis is huis hebben die nodig is bij een project, dan zetten wij ons netwerk van specialisten in.”

Erik ter Harmsel adviesgesprek
Ter Harmsel sanitair en installatietechniek

Nieuwe showroom
“In 2019 staat er een flinke verhuizing op stapel. Ter Harmsel verhuist naar een grotere showroom op een A-locatie binnen Rijssen waar hij nog meer kan laten zien. “Wij hebben niet de ambitie om alle merken aan te bieden. Wat wij wel merken is dat consumenten het prettig vinden om niet al te veel keus te hebben op het gebied van sanitair. Ter Harmsel heeft met haar aanbod voor elke vraag en budget een passende oplossing.”

50-jarig jubileum
In 2017 bestond Ter Harmsel 50 jaar. Erik blikt nog even terug op dit bijzondere jubileum. “Zelfs mensen waar ik nauwelijks mee samenwerkte waren op ons feest aanwezig. Ik vind dat mooi om te zien. Iedereen in de nabije omgeving is betrokken bij de ontwikkeling en groei van Ter Harmsel. Wij staan voor ‘bijzonder gewoon’. “

Maak een afspraak >

Bad in Beeld is een sterk groeiende soft franchiseformule met ruim 40 vestigingen. De formule maakt onderdeel uit van IGM b.v. ben is gericht op het middensegment van de badkamerbranche. Bad in Beeld is een samenwerkingsverband voor zelfstandige ondernemers in de badkamerbranche. Ondernemers kunnen hun inkoopkracht bundelen, wat hen in staat stelt om competitieve prijzen in de markt neer te zetten. Bad in Beeld biedt haar leden diverse marketingdiensten aan met behoud van eigen identiteit.

InstalCenter b.v. is een dochter van IGM b.v. waar ook de retailformules Baderie en Bad in Beeld onder vallen. Door lid te zijn van InstalCenter heeft een lokale ondernemer direct voordelen van de landelijke bekendheid. Daarnaast biedt InstalCenter een compleet pakket communicatiemiddelen. Denk aan folders, advertenties, radio en/of tv reclame, internet en seizoensgebonden campagnes. Daarnaast wordt er voor elke vestiging een apart lokaal marketingplan opgesteld om de kracht van de lokale ondernemer te behouden en te versterken.

Neem direct contact op Met een ervaren installateur

Contact opnemen